dissabte, 27 de febrer del 2010

LA DOBLE FACTURA DE BOUS



Com sabeu, fa poc vaig estar revisant els factures de les festes passades, sobretot les de 2007, 2008 i 2009. El motiu va ser, fonamentalment, el fet que hi havia un reconeixement extrajudicial de crèdit de factures de 2009 que s'hauran de pagar ara; la majoria eren factures de les festes passades. En concret, com ja vaig dir, ara es pagaran més de 165.000€ de les festes de 2009 amb els diners de la partida de festes de 2010, que només és de 120.000€.

Però bé, a banda d'això, el que més em va sorprende va ser, dins de la "muntonà" de factures i més factures, una en concret. Una que hi havia de 9000€ de dos bous de l'Indio de la Vall d'Uixò de 2007. Explique el tema amb deteniment.

El dia de cap d'any de 2009, és a dir, el 31 de desembre de 2009 (estrany, no?) entra a l'ajuntament una factura de dos bous de 2007 per valor de 9000€ que en principi s'hauran de pagar ara. Jo, només veure-la, de seguida em va sonar a una altra que ja s'havia pagat feia temps. Efectivament, en comprovar-ho, em vaig donar compte que la factura era la mateixa, que coincidia tot: la data d'emissió, el concepte, la quantitat... és a dir, havia entrat una factura a l'ajuntament que s'ha de pagar i que, en principi, ja estava pagada.

De seguida vaig informar intervenció i, efectivament, van eliminar eixa factura de l'ordre del dia. En el ple, el senyor Blasco va dir que no passava res, que al revisar-la s'hagueren donat compte i que no l'hagueren pagat per duplicat.

Jo, realment, no sé què haguera passat, però ara almenys la revisaran amb deteniment. Però la qüestió és prou clara per mostrar que l'embolic dels bous de totes les festes passades és tan gran que una factura per valor de 9000€ ja pagada (milió i mig de les antigues pessetes, no són quatre duros) s'havia tornat a presentar a l'ajuntament. I si no m'haguera donat jo compte, probablement l'hagueren pagada.

Esta situació, com dic, és només una mostra. Una mostra de tota la situació econòmica de l'ajuntament, de la gestió que s'ha fet en els últims anys. Una mostra del descontrol que hi ha hagut, sobretot a festes, i que ens ha portat, com dic, a l'estat actual, amb vora 3,5 milions d'euros de deute. I el cas que vos acabe de contar és, simplement, impresentable i lamentable. I només un exemple de tot el que hi ha darrere.

7 comentaris:

Anònim ha dit...

despres de vore tot el desgavell....
el regidor de festes no pensa dimitir???

que mes fa falta per a que dimitisca?? perque jo crec que deure mes diners no se pot.. lo unic que pot guanyar es en els diners negres isos que tambe dir que em pareis vergonyos.. i damunt la gent sobre tot els aficionats als bous no an donat mas importancia inclus alguns diuen que aixo no pot ser veritat. . que son invensions de alfred..jejeje
si alfred si.. son coses teves igual esque tas preocupat masa perque a la gent no pareis que els importe.. els importa mes que pagen subencions per al futbol , els importa mes que facen discomovils, els importa mes tindre xocolate per als xiquets..

tot aço es mol important.. pero crec per damunt de tot esta en que en el ajuntament del nostre poble pugam tindre els conters clars i que si li deixem a la bona de deu els nostres diners.. uns diners de tot el poble es pugen gastar en el que realment importa i sobretot que no aparegen i desaparegen en forma de diners negres que mai se sap en mans de que acaven perque estic segur de que no es en mans de l´ajuntament.. jo cuan vaig ser kinto (( era el primer any que governava el PP i estava el xopo de consejal de festes ja varem vore moltisimes coses rares en el tema dels bous.. ja saviem que niavien diners que anaven i venien..i acords per damun de les seues posibilitats.. per tot aço malegre alfred que tu t´ages preocupat mol mes del que ningu s´ha preocupat mai per traure els conters nets,i veure el que realment ocurria..

Otxa de lo calà ha dit...

desgavell darrere de desgavell, mala gestió dels recursos etc, etc.
Esperarem pacientment que arribe el juny del 2011 a vore si per fi hi ha un canvi de govern i Betxí comença a tindre un rumb més clar.
Ànim Alfred, que tots estem veent que eres un polític honest i treballador!

Vico ha dit...

mare sempre igual...

Jugar amb els diners del poble, i sempre amb la mateixa pocavergonya...

Anònim ha dit...

Algú em sabria dir quan és el pròxim ple?

Anònim ha dit...

Quan acabeu de mirar i aclarir els conters de festes, mirareu per altres dependencies? Segurament es la tònica de l'Ajuntament i de la politica gobernant.

Un cambi a l'Ajuntament estarà be, pero que dificil ho te qui entre, li tocarà tot el merder.

Es hora d'alçar la catifa i traure la merda que han anat amagant baix d'ella, peró s'ha de fer abans de les votacions populars i no després, que pot sonar a reprotxe i a excusa sí no se sap per on tirar, que sol passar.

Amb els diners dels veïns, els comptes sempre clars, tant o més com l'aigua més pura i neta.

Anònim ha dit...

Pues ja ho tenim be al poble i ara per a mes inri volen llevar la agencia d'ocupació, es a dir, menys ajudes, formació i treball que al nostre poble es el que li sobra!!!

Anònim ha dit...

Este pasado año (2009), en el futbol sala local no se entregaron 2 copas.
En concreto la del "zamora" de la liga y de la copa.
La excusa de turno: como en algunos equipos habia 2 porteros, no sabian a que portero dársela (en mi opinión se da al equipo y se acabó).
Pero en este caso en ese equipo ganador solo habia un portero.
¿Cuál será la excusa de este año?
Que vergüenza.