dimecres, 18 de gener del 2012

INSTITUT I AJUNTAMENT


Fullege estos dies els periòdics d'àmbit més proper i cada dia hi ha alguna mala notícia referent a les retallades en educació impulsades pel Partit Popular: que si els professors cobraran menys, que si els interins no cobraran l'estiu, que si s'eliminen la meitat dels sexennis...

Però bé, esta setmana hi ha novetats. L'àmbit d'eixes retallades ha arribat a un punt massa lluny a l'IES Vila-roja d'Almassora. Ahí, un alumne ha sigut expulsat darrerament suposadament per publicar una foto dels seus companys tapant-se dins de classe amb mantes a causa del talló de calefacció que ha patit l'anomenat institut. I la casualitat ha volgut que, eixe institut, paradigma de les retallades, siga el meu, l'institut on tinc la paça de professor.

I dic el paradigma perquè, si fa no fa, tots els instituts estan més o menys en la mateixa situació, sense cobrar les últimes mensualitats per al manteniment i el bon funcionament de les instal·lacións, bé siga en calefacció, en neteja, en aigua, en material... Bé, la veritat siga dita, tots no estan igual. N'hi ha que estan fins i tot pitjor.

El cert és que estic molt a gust treballant a l'ajuntmaent, colze a colze amb el meu company i amic Salva Rius. I més encara, veent el panorama que es presenta dins del món educatiu. Però sobretot, perquè l'esforç en el treball que cada dia realitzem està tenint ja els seus resultats, cosa realment gratificant. I això és, en essència, el que moltes vegades es troba faltar dins de les aules: la gratitud i el reconeixement, per part dels alumnes, dels pares, de l'administració i de la societat.

1 comentari:

allegra23 ha dit...

analitzem be aquesta fotografia perque jo veig que el alumnes han exagerat un poc la situacio. Primerament el alumne de la primera fila el tercer es tapa amb una jaqueta que dic jo, si tan de fret fa perque no la du posada? i una altra, una manta acabada de comprar? jo vaig patir les aules prefabricades i si feia fret i tots duiem la jaqueta posada i fins guans de llana i ara que recorde tambe gobernava el PP , pero tambe he de reconeixer que expulsar un alumne per fer public el estat en el que estan es una solucio desmesurada, a nosaltres no es van expulsar per convocar i realitzar una vaga